Inlogmiddelen en ondertekenen

Het is wel zo’n veilig idee: alleen jij hebt online toegang tot je (bank)gegevens. Inloggen en overboeken kan op verschillende manieren. Dit is afhankelijk van welke rekening(en) je bij ASN Bank hebt.

Inloggen en overboekingen ondertekenen

Welk inlogmiddel je gebruikt is afhankelijk van de rekening die je hebt. Daarin maken we een onderscheid in klanten met een betaalrekening en klanten zonder een betaalrekening.

Inloggen of overboekingen ondertekenen als:

      Inloggen en overboekingen ondertekenen als klant met een betaalrekening

      Als je een ASN betaalrekening* hebt, kun je op verschillende manieren inloggen of overboekingen ondertekenen. Gebruik je de ASN-app? Dan log je in met de QR-code. Gebruik je de ASN-app niet? Dan log je in met een browsercode. Heb je nog een ASN Digipas? Hieronder leggen we je uit hoe inloggen met de Digipas werkt.

      *Heb je een ASN Juniorrekening? Dan log je in met Toegangsnaam en Wachtwoord.

      Inloggen met de QR-code (via de ASN-app)

      Inloggen met de browsercode

      Inloggen met de ASN Digipas

      Inloggen en overboekingen ondertekenen als klant zonder een betaalrekening

      Als spaar- of beleggingsklant ontvang je van ons een Toegangsnaam en Wachtwoord om in te loggen in online en mobiel bankieren. Open je daarna een betaalrekening dan komen je Toegangsnaam en Wachtwoord te vervallen en kun je inloggen met de QR-code of browsercode.

      Inloggen en overboekingen ondertekenen als zakelijke klant

      Bij het openen van je zakelijke rekening ontvang je een zakelijke ASN Digipas. Hiermee kun je de app ASN Bank Zakelijk registreren. Na de registratie kun je voortaan inloggen en overboekingen ondertekenen met de QR-code in de app.

      Problemen bij inloggen of overboekingen ondertekenen?

      Er kunnen verschillende redenen zijn waarom er problemen optreden tijdens het ondertekenen binnen online en mobiel bankieren. Via onderstaande link lees je de meest voorkomende problemen die kunnen optreden en hoe je ze oplost.

      Meer over problemen bij ondertekenen en/of inloggen

      Inloggen in de app met pincode, vingerafdruk of Face ID

      Als je de App Mobiel Bankieren installeert en registreert, doorloop je enkele stappen. Je start met het kiezen van een 5-cijferige mobiele pincode. Indien gewenst stel je je vingerafdruk en/of gezichtsherkenning in. Met de pincode, vingerafdruk of Face ID kan je voortaan de app gebruiken.

      Goed om te weten: vanwege veiligheid kun je maximaal 4 mobiele apps en/of browsers registreren.

      Vingerafdruk of gezichtsherkenning gebruiken

      Veilig betalen met mobiele pincode, vingerafdruk of digipas tot de pincodelimiet

      Online inzicht in je inlogmiddelen

      Binnen online bankieren vind je een overzicht van alle inlog- en ondertekenmiddelen die geregistreerd staan op jouw naam. We raden je aan oude inlogmiddelen die niet meer gebruikt te verwijderen. Dat kan via:

      • ASN Online Bankieren via ‘Zelf regelen’ > ‘Veiligheid en toegang’ > ‘Inlogmiddelen’.

      • ASN Mobiel Bankieren via ‘Zelf regelen’ > ‘Inloggen en limieten’ > ‘Inlogmiddelen’.

      Hoeveel kan ik per dag overboeken?

      Wil je weten hoeveel je dagelijks maximaal kunt overboeken? En wat het verschil is tussen een overboeking die je ondertekent met een QR-code, mobiele pincode of een digipas? Of tot welk bedrag je dagelijks maximaal kan overboeken? Op deze pagina lees je meer over de limieten die gelden bij overboeken.

      ,
      waarmee kunnen we je helpen?